اجاق گاز کنی که در هنگام آتش سوزی به ربات تبدیل شد

آژانس فدرال در حال بررسی ممنوعیت اجاق‌های گازی مانند اجاق گاز کن در بحبوحه نگرانی‌های فزاینده در مورد خطرات بهداشتی مرتبط با آلودگی هوای داخل ساختمان، به ویژه در میان کودکان است.

کمیسیون ایمنی محصولات مصرف‌کننده ایالات متحده، که می‌تواند استانداردهای اجباری را صادر کند یا محصولات مصرفی را ممنوع کند، در صورتی که هیچ استاندارد عملی به اندازه کافی از مردم محافظت نکند، قصد دارد برای رسیدگی به آلودگی گازی که مدت‌هاست با مشکلات سلامتی و تنفسی مرتبط است، اقدام کند.

ریچارد ترومکا جونیور، کمیسر ایمنی محصولات مصرفی ایالات متحده، روز دوشنبه توییت کرد که “اجاق های گازی می توانند [سطح] خطرناکی از مواد شیمیایی سمی را منتشر کنند.

اقدام نظارتی جدید می‌تواند مستلزم ساخت تمام خانه‌های جدید با اجاق‌های برقی یا دریچه‌های خروجی اگزوز با راندمان بالا باشد.

ترومکا به بلومبرگ که برای اولین بار این خبر را گزارش کرد، گفت که “هر گزینه ای روی میز است” و “محصولاتی که نمی توانند ایمن شوند می توانند ممنوع شوند.”

علیرغم درخواست‌ها برای تنظیم مقررات، CPSC در بیانیه‌ای به تایم گفت که هرگونه اقدام نظارتی از سوی این کمیسیون شامل یک فرآیند طولانی است و در حال حاضر هیچ اقدامی در مورد اجاق‌های گاز قریب‌الوقوع نیست.

طبق برنامه عملیاتی سالانه آژانس، آژانس در نظر دارد در ماه مارس اظهار نظر عمومی را در مورد خطرات ناشی از اجاق گازها باز کند.

ترومکا تصریح کرد که آژانس قادر نخواهد بود اجاق گازها را به صورت فیزیکی از خانه‌های همه خارج کند – اما در عوض همه محصولات جدید را ملزم می‌کند که با مقررات خود مطابقت داشته باشند.

ترومکا روز دوشنبه در توییتی نوشت: «برای روشن بودن، CPSC برای اجاق گاز کسی نمی آید. “مقررات در مورد محصولات جدید اعمال می شود.”

او افزود: «برای آمریکایی‌هایی که تصمیم می‌گیرند از گاز به برق تبدیل شوند، پشتیبانی در دسترس است – کنگره قانون کاهش تورم را تصویب کرد که شامل تخفیف 840 دلاری است.»

اجاق گاز طبیعی در حال حاضر در حدود یک سوم خانواده ها در ایالات متحده یا حدود 40 میلیون خانه استفاده می شود.