انواع حنا بسته بندی در ایران

با توجه به پرورش حنا در استان های مختلف جنوبی کشور و هم چنین کیفیت مطلوب آن، نه تنها در سطح کشور در زمینه آرایشی، بهداشتی و دارویی استفاده می شود، بلکه برای کشور های مختلفی نیز صادر می شود. صادرات حنا درجه یک ایرانی با ارزان ترین قیمت انجام می شود. از این رو کشور های متعددی متقاضی آن می باشند. از طرفی صادرات حنا بسته بندی پر خاصیت، ارز آوری خوبی برای کشور دارد. آمار مربوط به گمرک، ارقام بالایی را در این زمینه نشان می دهد که این امر، تلاش و انگیزه برای بالا بردن سطح کشت آن را افزایش می دهد.

انواع حنا بسته بندی در ایران

معرفی انواع حنا بسته بندی

معرفی انواع حنا بسته بندی

مصر باستان، هند، آفریقا و بخش هایی از آسیا را همواره خاستگاه مردمانی بوده اند که انواع حنا را به عنوان محصولی سرشار از خاصیت های آرایشی و درمانی، مصرف می کردند. حنا یکی از گیاهان دارویی ست که در طب سنتی ایران و چین از آن به عنوان دارویی موثر در درمان جذام و یرقان یاد شده است. حنا ایرانی درجه یک بسیار پرطرفدار است و طعم فوق العاده ای دارد. در کشور ما مراکزی وجود دارند که توانسته اند حنا ایرانی درجه یک را با کیفیت عالی هم در داخل کشور و به همه کشورهای اطراف صادر کنند.

همین امر باعث شده است تا خریداران از کیفیت این حنا ایرانی اطمینان خاطر داشته باشند و خرید خود را با آسودگی خاطر انجام دهند. اغلب این فروشندگان از خود دارای کانال های ویژه ای در فضای مجازی می باشند که این طریق هم اقدام به ارسال محصول ارزان قیمت انواع حنا کرمان اصل به هر نقطه ای می نمایند. پس می توان به وسیله اینترنت، در کوتاه ترین زمان ممکن، فروشندگانی را که حنا بسته بندی را با قیمت ارزان را به فروش گذاشته اند، پیدا نمود.

عرضه کنندگان حنا بسته بندی

عرضه کنندگان حنا بسته بندی

حنا به دو شکل درختچه و یا بوته کشت می شود. این گیاه برای رشد خود به آب و هوایی گرم و خشک نیاز دارد که در ایران و در شهرستان رودبار استان کرمان شرایط مساعدی برای تولید و پرورش این درختچه ها وجود دارد. البته بخش وسیعی از شهرستان های واقع در جنوب کشور از جمله بندرعباس، سیستان و بلوچستان و بوشهر، به پرورش آن می پردازند. مردمان این مناطق خود از مصرف کنندگان اصلی حنا می باشند.

بسیاری از روستانشینان و کشاورزان این منطقه به کشت حنا مشغول هستند که این کار بصورت سنتی انجام می گیرد؛ گاه به دلیل کمبود زیرساخت های مورد نیاز و نبود امکاناتی که سبب تسهیل روش های فراوری در خود شهرستان شود، این محصول به نقاط دیگر فرستاده شده و توسط دستگاه های خشک کن برگ و سیستم های بسته بندی، آماده می شود تا پس از برآوردن نیاز بازار داخلی، در سبد صادرات قرار گیرد و به کشورهای همسایه صادر شود.