توزیع انواع پودر حنا صادراتی

گیاه حنا که نام علمی آن henna است یک نوع گیاه درختچه‌ای است که سالهای درازی است در ایران رشد می‌کند. می‌توانیم بگوییم که ایران یکی از مراکز تولید حنا و تولید پودر حنا صادراتی می‌باشد. اما سوال مهم این است که فواید و خواص حنا در چیست؟ چرا بسیاری از زنان ایران، هند و جوامع آسیایی از پودر حنا استفاده می‌کنند؟

توزیع انواع پودر حنا صادراتی

آنچه که باید درباره حنا بدانید

آنچه که باید درباره حنا بدانید پودر حنا یکی از قدیمی‌ترین و مرسوم ترین گیاهانی است که از قرن‌های گذشته در ایران توسط دختران و زنان برای زینت استفاده می‌شده. امروزه نیز مصرف پودر حنا توانسته جایگاه خود را حفظ کند و همچنان طرفداران خود را داشته باشد. حنا گیاهی است که مصرف آن هم در اسلام و هم در طب سنتی بسیار تاکید شده است. مهمترین عملکرد و کاربرد انواع مختلف حنا مانند حنا قرمز و حنا محلی تقویت و زیبا سازی پوست و مو می‌باشد. البته پودر حنا را می‌توان هم برای زیبایی و هم‌به صورت خوراکی نیز مصرف کرد.

از خواص مصرف حنا میتوان به فهرست زیر اشاره کرد:

  • تقویت و رشد مو و پوست
  • درمان قارچ و بیماری های پوستی
  • خاصیت ضد آفتابی
  • جذب گرمای بدن ( به اصطلاح در طب سنتی به این خواص بیرون کشیدن گرما از بدن در افرادی که طبع گرم دارند می‌گویند.)
  • برطرف کردن بوی بد پا

همچنین مصرف خوراکی حنا نیز خاصیت درمانی دارد برای مثال: خوردن جوشانده پدر حنا در درمان درد معده کاربرد بسیاری دارد. علاوه بر این پودر حنا یک مانع مناسب برای بیدزدگی فرش و لباس هم محسوب می‌شود.

توجه داشته باشید که مصرف حنا برای تمانی افراد مناسب نیست؛ برای نمونه زنان باردار نباید از پودر حنا به صورت خوراکی استفاده کنند. همچنین قبل از مصرف بر روی پوست خود کمی تست کنید تا در صورت داشتن حساسیت از آن جلوگیری کنید.

فروش مرغوب ترین پودر حنا صادراتی

فروش مرغوب ترین پودر حنا صادراتی حنا یک گیاه گرمسیری است که در مناطق مختلفی مانند آفریقای شمالی، آسیای جنوبی و غربی و شمال استرلیا نیز رشد می‌کند. از این جهت می‌توان گمان کرد که بسیاری از افراد جهان از کاربرد حنا یا رزانه که نام دیگر آن است به خوبی آشنا باشند. در ایران حنا یکی از ثابت‌ترین اقلام موجود در عطاری‌ها به شمار می‌رود.

چرا که هنوز هم بسیاری از زنان و حتی مردان از خواص دارویی این ماده خبر دارند و از آن لستفاده می‌کنند. اگر شما هم می‌خواهید این خواص دارویی را تجربه کنید کافی است که به عطاری شهرتان و یا عطاری‌های آنلاین سری بزنید و این ماده را تهیه کنید.

فقط توجه داشته باشید که قبل از استفاده طریقه مصرف آن را از یک فرد باتجربه بپرسید تا گمراه نشوید.همچنین شما می‌توانید از حنا هم به صورت تنها و هم هنراه با دیگر مواد مانند روغن زیتون، پودر سدر و غیره استفاده کنید.