روییدن قارچ دکمه ای صورتی در قدیمی ترین درخت روی کره زمین!

مقدار ویتامین D موجود در قارچ بسیار متفاوت است و بستگی به مدت زمانی که قارچ در معرض نور UV قرار دارد دارد.

تخمین ها نشان می دهد که قارچ های وحشی تازه مانند لوستر و مورل می توانند تا 1200 واحد بین المللی ویتامین D در هر وعده 3.5 اونس داشته باشند، در حالی که قارچ هایی که در شرایط تیره مانند دکمه سفید، شیتاکه و صدف رشد می کنند حاوی کمتر از 40 واحد بین المللی ویتامین D هستند.

با این حال، قارچ های دکمه ای که در معرض نور خورشید هستند می توانند تا 400 IU ویتامین D در هر وعده 3.5 اونس تولید کنند، اگرچه مقدار دقیق آن به عوامل مرتبط با قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش مانند زمان روز، فصل، عرض جغرافیایی و مدت زمان بستگی دارد.

قارچ دکمه ای که با لامپ‌های UV تیمار می‌شوند می‌توانند مقادیر بیشتری ویتامین D تولید کنند.

حتی پس از برداشت، قارچ‌ها می‌توانند به تولید ویتامین D ادامه دهند، چه در معرض نور UV خورشید یا یک لامپ باشند.

قارچ

قارچ خشک نیز حاوی این ویتامین است برخی تخمین‌ها نشان می‌دهند که قارچ‌های خشک شده حاوی 600 واحد بین‌المللی ویتامین D2 در هر 3.5 اونس هستند، اگر تا 6 ماه در شرایط تاریک، خنک و خشک نگهداری شوند (این ویتامین ممکن است پس از آن زمان شروع به تجزیه شدن کند).

به نظر نمی رسد که رطوبت و پختن قارچ در آب بر محتوای ویتامین D در قارچ تأثیر بگذارد، اما پختن آنها در چربی (مانند روغن) می تواند باعث شود این ویتامین به دلیل محلول در چربی از بین برود.

قارچ های خوراکی مانند maitake و shiitake نیز در طول تاریخ به عنوان دارو مورد استفاده قرار گرفته اند.

سایر قارچ‌هایی که خوردن آن‌ها خیلی سخت است، صرفاً برای مقاصد دارویی مانند ریشی استفاده شده‌اند.

مواد شیمیایی گیاهی و اجزای موجود در قارچ ممکن است اثرات آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد سرطانی داشته باشند، اما مکانیسم دقیق آن هنوز نامشخص است و حوزه تحقیقات فعال است.

مطالعات حیوانی و سلولی نشان می‌دهد که قارچ‌ها می‌توانند فعالیت سلول‌های ایمنی، ماکروفاژها و رادیکال‌های آزاد را تحریک کنند که می‌توانند رشد و گسترش سلول‌های تومور را متوقف کنند و باعث مرگ سلول‌های تومور موجود شوند.

اعتقاد بر این است که پلی ساکاریدهای مختلف موجود در قارچ از جمله بتا گلوکان ها این خواص مبارزه با سرطان را اعمال می کنند.