ساعت دیواری مینا کاری در شهر پراگ که موجب از دست دادن چشم سازنده اش شد

ساعت‌های مکانیکی مانند ساعت دیواری مینا کاری با حرکاتی از هزاران قطعه کوچک ساخته می‌شوند که برای همیشه ساعت را در حالت تیک تاک نگه می‌دارند.

این ساعت‌ها با ایده‌ی قدیمی ساعتی با جعبه‌ای پر از چرخ دنده و برخی دستگاه‌های کوچک که توسط فنر نیاز به سیم پیچی کار می‌کنند، مطابقت دارند.

این بدان معنی است که شما همیشه باید تاج را به سمت پایین بچرخانید تا مکانیزم داخلی به کار بیفتد.

زیربخشی از این ساعت‌ها به نام ساعت‌ها وجود دارد که اساساً خود را حفظ می‌کنند و با نور خورشید به حرکت جنبشی تولید شده توسط مچ دست در هنگام روشن شدن در طول زمان استفاده می‌شوند.

یک نشانه این است که تشخیص دهید ساعت مکانیکی چیست. می توانید صدای تیک تاک ساعت را بشنوید عمل فنر این نویز را ایجاد می کند. همانطور که می‌دانم، برخی از پرهزینه‌ترین ساعت‌های موجود در بازار با حرکت مکانیکی کار می‌کنند.

برخلاف ساعت‌های فوق که از چرخ دنده‌ها و مکانیزم‌های دقیق برای حفظ زمان صحیح استفاده می‌کنند، کوارتز از قیمت واقعی کریستال کوارتز برای حفظ زمان استفاده می‌کند.

با ارسال جریان الکتریکی از طریق آن کریستال تکمیل می شود. و باعث تپش آن می شود. سپس فرکانس ارتعاش توسط مدار به موتور کوچکی که ساعت دستی را تغذیه می کند منتقل می شود.

کوارتز در دهه 1980 معروف بود، اکثر ساعت‌های مچی و قفل‌ها در این زمان دارای حرکت کوارتز هستند. از این ساعت ها به عنوان ساعت های الکترونیکی یاد می شود.

ساعت‌های کوارتز دقیق‌ترین ساعت‌های حال حاضر هستند، اگرچه گاهی اوقات نیاز به تعویض باتری جدید دارند.

علاوه بر این، طراحی ساعت غواصی، با قاب چشم نواز و ظاهری اسپرت، دلپذیر است. اکثر برندهای ساعت انواع غواصی را می فروشند. رولکس و امگا معروف ترین برندها هستند.

سازنده همچنین سبک های مختلفی را برای ساعت های غواصی ارائه می دهد. اگر عاشق گذراندن وقت در آب، شنا، ورزش های آبی یا بخشی از شغل خود هستید، ساعت غواصی همان چیزی است که به دنبال آن هستید.