لامپ کم مصرف 30 واتی که هر چه بیشتر از زمان روشن ماندنش می گذشت نور بیشتری تولید می کرد

داخل یک لامپ کم مصرف 30 وات فشرده چیست؟ اگر تعجب می کنید، در اینجا این است که یک چراغ کم مصرف  فشرده در داخل چگونه به نظر می رسد.

(خودتان یکی را از هم جدا نکنید؛ اگر آن لوله های شیشه ای سفید را بشکنید، خطر ایمنی جیوه داخل آن وجود دارد.

لامپ های فلورسنت کم مصرف به مراتب بهتر از لامپ های رشته ای هستند، اما هنوز هم معایبی دارند.

همانطور که از عکس بالا می بینید، مدارهای الکترونیکی زیادی در داخل آنها وجود دارد و بازیافت آنها در پایان عمر آنها دشوار است، بنابراین بیشتر لامپ های این چنینی به محل های دفن زباله ختم می شوند.

جیوه داخل آنها سمی است، بنابراین اگر لامپ داخل خانه خود را بشکنید، خطر کمی برای سلامتی شما وجود دارد (و جیوه محل دفن زباله را نیز آلوده می کند).

همانطور که لامپ‌های رشته‌ای راه دایناسورها را طی کرده‌اند، CFLها نیز قرار است دنبال شوند: در فوریه 2016، سازنده پیشرو جنرال الکتریک اعلام کرد که ساخت و فروش لامپ‌های CFL را در ایالات متحده به نفع لامپ‌های LED متوقف می‌کند.

اکنون می‌توانید معادل‌های LED اکثر لامپ‌های رشته‌ای و CFL، از جمله چراغ‌های نواری کوچک را خریداری کنید، بنابراین دلیلی واقعی برای عدم انتخاب فوری لامپ‌های LED وجود ندارد.

مطمئناً به نظر می رسد بازار به این سمت در حرکت است: طبق اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده، در ایالات متحده، LED ها حدود دو سوم کل محموله های لامپ را تا پایان سال 2018 تشکیل می دادند.

در سال 2012، 41 درصد از کل ساختمان های تجاری از CFL و 84 درصد از لوله های فلورسنت استاندارد استفاده می کردن، تا سال 2018، طبق EIA، این ارقام به 19 درصد (CFLs) و 68 درصد (لوله استاندارد) کاهش یافته است.

در همین بازه زمانی، جذب LED از 9 درصد در سال 2012 به 44 درصد در سال 2018 افزایش یافت.

از زمانی که لامپ های فلورسنت فشرده در اواسط دهه 1990 محبوب شدند، جایگزین های بهتری ظاهر شدند: لامپ های LED.

آنها حتی در مصرف انرژی کارآمدتر هستند، مدت زمان زیادی دوام می آورند، قطعات الکترونیکی بسیار کمتری دارند و جیوه سمی ندارند، هرچند حداقل در حال حاضر خرید آنها ممکن است گرانتر باشد.

مزیت بزرگ دیگر این است که آنها تقریباً فوراً به حداکثر روشنایی می رسند، برخلاف CFL ها که چندین دقیقه طول می کشد تا “گرم شوند”.