لوله پلیکا سفید نماد عشق بین زوجین در آفریقا است

برای اکثر مصارف، این نوع لوله کشی بسیار ایمن در نظر گرفته می شود. 

مواردی از شکستگی لوله پلیکا سفید هنگام استفاده برای انتقال گازهای پرفشار گزارش شده است، با این حال، در بیشتر شرایط برای این استفاده توصیه نمی شود. 

مطالعات همچنین نشان داد که لوله پی وی سی تولید شده قبل از اواسط دهه 1970 می تواند مواد شیمیایی را به سیالاتی که از طریق آنها جریان می یابد شسته شود، اما تغییرات در روش های تولید این خطر را به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

لوله پی وی سی یکی از ایمن ترین و آزمایش شده ترین مواد مورد استفاده در آمریکای شمالی است.

برای بیش از 60 سال، هر جنبه ای از تولید، استفاده و دفع آن توسط دولت و آژانس های گواهی و آزمایش مستقل ارزیابی و تایید شده است.

این استانداردها و مقررات بهداشتی و ایمنی مورد نیاز را که توسط قوانین آب آشامیدنی ایمن ایالات متحده و کانادا و سایر قوانین بین المللی اداره می شود مطابقت دارد یا از آن فراتر می رود.

لوله

استفاده از آن توسط آژانس های مستقل مانند NSF International نظارت می شود و نهادهای دولتی مانند آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) ایمنی آن را از طریق آزمایش های منظم اجباری تضمین می کنند.

علاوه بر این، سازمان‌هایی مانند سازمان غذا و داروی ایالات متحده و کمیسیون ایمنی محصولات مصرف‌کننده تأیید کرده‌اند که پلیکا یک محصول ایمن است.

پلیکا برای استفاده در سراسر جهان در توزیع و انتقال آب، محصولات مصرفی و کاربردهای پزشکی تایید شده است.

این لوله آنقدر ایمن است که برای لوله های پزشکی داخل وریدی استفاده می شود، و این لوله انتخابی برای محیط های حساس به محیط زیست مانند آکواریوم های آب نمک است که باید از بی اثرترین و ایمن ترین مواد لوله موجود استفاده کنند.

سطح صاف و غیر خورنده آن حتی پس از دهه‌ها استفاده تمیز می‌ماند، بر خلاف سطح لوله آهنی که از سل رنج می‌برد، نوعی خوردگی داخلی و آلودگی بیوفیلم که می‌تواند بستری برای رشد باکتری‌ها باشد.