مرکز توزیع حنا سنتی یزدی

حنا در گذشته استفاده بیشتری داشت. بانوان برای زیبایی پوست و موی خود از این پودر گیاهی استفاده می‌کردند. حنا یزدی به علت گرم بودن آب و هوای این شهر و نحوه تهیه آن از مرغوبیت بیشتری برخوردار است.
مرکز توزیع حنا سنتی یزدی

درباره حنا بیشتر بدانید

درباره حنا بیشتر بدانید حنا بسته بندی شده (فرآوری شده) از گیاهی با نام علمی Lawsonia inermis که به‌صورت درختچه‌ای رشد می‌کند به دست می‌آید. در آسیا (نواحی جنوبی و غربی) فراوانی زیادی دارد اما در آفریقای شمالی و استرالیا نیز رویش دارد.
هزاران سال پیش در مصر باستان از حنا به‌عنوان زیبایی مو و رنگ مو استفاده می‌کردند به‌طوری که کلئوپاترا برای درخشان‌تر کردن و سیاه کردن موی خود از مخلوط حنا و روغن گردو استفاده می‌کرد.
در ایران شاید بیشترین مصرف حنا در چند دهه اخیر در مراسمی به نام مراسم حنابندان بوده است. بیشترین حنایی که ممکن است تا به حال دیده باشید حنای قهوه ای می‌باشد در ادامه به انواع حنا اشاره‌ای می‌نماییم:

حنا طبیعی: این نوع حنا مرغوب‌ترین و خالص‌ترین انوع حنا بوده که رنگ آن طیفی از نارنجی تا قهوه‌ای را شامل می‌شود و علاوه بر رنگ دهی دارای خواص درمانی و مطلوبی نیز برای پوست و مو می‌باشد.

حنا سیاه: حنای سیاه به‌ هیچ عنوان طبیعی نبوده و از مشتقات حنا محسوب می‌شود و ترکیبی است از حنای طبیعی و مواد شیمیایی نظیر بنزن، نفتالین و … که قبل از استفاده حتماً باید روی قسمت کوچکی از پوست تست شود حتی اگر به مواد رنگ مو حساسیت نیز نداشته باشید این ماده به دلیل داشتن مواد شیمیایی عوارضی نظیر تاول و واکنش‌های پوستی می‌شود.

حنا سفید (بی‌رنگ): این نوع حنا نیر مانند حنای سیاه ترکیبی از مواد گوناگون بوده و صرفاً به جهت ایجاد رنگ ماندگار (در این نوع سفید) به آن حنا گفته می‌شود اما در حقیقت ترکیبی از حنای طبیعی، سوربیتول، اکسید تیتانیوم و… است و به هیچ عنوان طبیعی نیست و ممکن است باعث بروز حساسیت و سایر مشکلات پوستی شود.
حالا که انواع حنا را شناختیم بهتر است با خواص درمانی و پزشکی حنای طبیعی نیز آشنا شویم.

– درمان شوره سر، ریزش مو و خارش
– خاصیت ضدقارچی داشته و برای اگزما (نوعی حساسیت پوستی که نوع رایج آن در خانم‌های خانه دار به علت سر و کار داشتن با مواد شوینده به وجود می‌آید) مفید است.
– دمنوش برگ حنا برای کاهش علائم پیش از قاعدگی مناسب است.
– برگ‌های حنا خاصیت ضدپیری دارند.
– درمان سردرد و میگرن
– تنظیم فشارخون
– دفع مسمومیت قوی
– درمان اسهال خونی
– درمان تب
ممکن است با دانستن این مطلب از خرید حنا منصرف شوید چون به احتمال بسیار زیاد در این ایام کسی به این مکان مسافرت نکند اما نگران نباشید حنا بسته بندی شده مرغوب یزدی از طریق سایت و فروش اینترنتی نیز قابل خریداری است.

صادرکنندگان حنا یزدی به کشورهای دیگر

صادرکنندگان حنا یزدی به کشورهای دیگر کاشت و پرورش گیاه حنا در کرمان انجام می‌گیرد و پس از برداشت برای ساییدن به یزد فرستاده می‌شود. همان طور که گفته شد بهترین نوع حنا در یزد درست می شود
شغل حناسایی در یزد مازاری گفته می‌شود. از بزرگ‌ترین صادرکنندگان حنا یزدی شهر یزد است که به کشورهای اروپایی مانند فرانسه و کانادا، چین و روسیه صادر می‌شود.